Varför har utbetalning blivit så mycket mindre än 2022 till pension

Mycket mindre i plånboken nu januari

Kommentarer

  • Hej Kjell,

    Tack för din fråga!

    Att beloppen varierar från år till år beror på utvecklingen, om det gått bra eller dåligt. Sänkningen i år hänger ihop med den ekonomiska nedgången under förra året 2022. Många av världens aktiebörser föll kraftigt, och även andra investeringar har utvecklats svagt. Det har inneburit att de pengar vi förvaltar har minskat i värde, vilket gör att vi måste sänka pensionerna.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Vänliga hälsningar,
    Camilla
    Camilla F