Uttag av tjänstepension

Jag undrar om man har  utbetalningar varje månad och det inte är så många år kvar( drygt 2 år). Kan man då ändra och få resten i en klumpsumma  frågar inte för mig själv min make som undrar. Mvh Cindy
Cindy

Kommentarer

  • Hej Cindy,

    Tack för din fråga!

    Under en pågående utbetalning har man tyvärr ingen möjlighet att ändra utbetalningslängden. Pensionen kommer att betalas ut under den längden man valt innan utbetalningen startade.

    Ha en fin dag!

    Vänligen,
    Sofia D