Utbetalning av pension

Kan jag utbetala min pension till min frus konto? Hon kommer nämligen få lite sämre än mig!

Kommentarer

  • Hej Sverre,

    Tack för din fråga. Nej, du behöver själv vara kontoinnehavare eller stå som medkontohavare till kontonumret.
    Du kan lägga till eller ändra kontonummer på Dina sidor.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Michaela
    Kundservice
    (Uppdaterad )
  • Kan jag alltså styra hälften av min tjänstepension till min fru?
  • Hej Sverre,

    Tack för din fråga! Vi kan endast göra utbetalningar till ett konto, du behöver även stå som kontoinnehavare eller medkontohavare till kontonumret. Din tjänstepension går inte att skriva över till din fru, men om du vill att hälften ska till din fru så kan du ha en stående överföring via din bank.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Michaela
    Kundservice

    (Uppdaterad )