Utbetalning av efterlevandepension

Hej
Jag kommer få utbetalningar från er efter min far gick bort. Period 2023-08 till 2031-09. Min fråga är om man kan få utbetalningen i en klumpsumma? Istället för att få en konstant påminnelse om den bortgångne
Ludwig

Kommentarer

  • Hej,

    Tyvärr är detta inte möjligt. Utbetalningen måste ske över tid om detta är specificerat i det brev du fått.
    Däremot så kan vi om du kontaktar oss per telefon ändra utbetalningsfrekvensen så vi samlar upp utbetalningarna och betalar ut en gång per år, halvår eller kvartal istället. så behöver du inte bli påmind varje månad.

    Med vänlig hälsning,
    Ludwig Kundservice