Uppskjutet uttag

Hej!
Det står att om man inte gör något val så kommer utbetalningen att starta vid 70 års ålder. Ändå har jag fått meddelande om att det startar i juli då jag fyller 65. Hur kommer det sig?

Kommentarer

  • Hej Birgitta,

    Tack för din fråga.

    Om du har AKAP-KR/KAP-KL startar utbetalningen igång per automatik när du fyller 70 år om du inte gör någon ändring innan dess. Önskar du få information om hur det ser ut för din tjänstepension så är du välkommen att kontakta vår kundservice som hjälper dig vidare.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Vänligen,
    Camilla F