Uppgifter läckta på Darknet

Hej! Jag läste på TV4 nyheter att 186 000 personuppgifter läckt ut till Daknet. Stämmer det och hur påverkas jag om detta nu är sant?

Mhv
Cribbe
Christer

Kommentarer

  • Hej Christer,

    En programvara som AMF använder för att dela information med bland annat förmedlare och myndigheter har utsatts för en IT-attack. Angreppet har stoppats och programvaran kunde tas i drift igen måndag den 5 juni 2023.

    Det rör sig om en mindre andel av våra sparare. Alla de som berörts har fått information om det den 7 juni 2023 via vårt Internetkontor.

    Det inträffade påverkar inte på något sätt din pension eller det kapital som AMF förvaltar. Vi åtgärdade incidenten omedelbart och anmälde den till Polisen och Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Du behöver därför inte själv göra något.
    Emma Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.