Tjänstepension

Hej! Om jag börjar ta ut tjänstepensionen vid 64, fortsätter då arbetsgivaren ändå att betala in till den tills jag slutar jobba? Är kommunalt anställd.
Henrik

Kommentarer

  • Hej Henrik,

    tack för din fråga!

    Fortsätter du att arbeta så ska arbetsgivaren betala in till din tjänstepension tills du fyller 65 år. Fortsätter du att arbeta efter det så är det en överenskommelse mellan dig och din arbetsgivare.

    Ha en fin dag!
    Vänligen,

    Sofia D