tjänstepension

påverkas inbetalnings tiden till tjänstepensionen pga höjd riktålder till 66 år.
Hans

Kommentarer

  • Hej Hans,

    Tack för din fråga!

    Det beror på vilket avtalsområde du tillhör. Arbetar du till exempel som privatanställd arbetare SAF-LO är pensionsåldern 65 år. Vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi gärna dig med vilket avtalsområde du tillhör.

    Ha en fin dag!
    Vänligen,
    Sofia D
  • Ok då tackar jag för detta, jobbar LO-SAF så då betalas det inte in till tjänstepensionen efter 65 trots att man höjt riktåldern till 66 f o m 2023
    Hans
  • Hej Hans,

    Det avser inte tjänstepensionen på så vis. Det handlar om upphandlingar och bestämmelser mellan exempel svenskt näringsliv och lo.

    Ha en fin dag!

    Vänligen,

    Sofia D