Tjänstepension och fortsätta arbeta

Hej. Jag fyller 65 år under 2024 och tänker börja ta ut min tjänstepension men min arbetsgivare vill gärna att jag jobbar vidare. Är det tillåtet att jobba vidare om man börjat ta ut sin tjänstepension? Jag är privatanställd.
Mvh Lena
Lena

Kommentarer

  • Hej Lena,

    I dem flesta fallen går det bra att arbeta samtidigt som man tar ut tjänstepensionen men det beror på vilket avtalsområde man tillhör. Det kan nämligen finnas begränsningar. Jag har ingen möjlighet att se vilket avtalsområde du tillhör här utan du skulle behöva kontakta oss på våran kundservice med nummer 077-169 63 20. Då kan vi enkelt se hur det ligger till i ditt fall.

    Vänliga hälsningar,
    Ramón Kundservice