Tjänstepension

Kan jag få tjänstepension före 65 och få
sjukpeng samtidigt

Kommentarer

  • Hej Bernt,

    Tack för din fråga! Det beror på vilken typ av tjänstepensionsförsäkring du har.
    De flesta tjänstepensioner tillåter detta men för att vara på säkra sidan så kontakta vår Kundservice så kan vi se hur det ser ut.
    Om villkoren tillåter det kan det också vara bra att du frågar utbetalaren av din sjukpenning om det i sin tur kommer påverka den om du tar ut din tjänstepension. Detta är bra att göra innan man anmäler något eftersom man inte kan ändra något när utbetalning har startat som exempelvis att stoppa den.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra