Tjänstepension i AMF för ägares maka

Kan en make till ägare av ett privat aktiebolag, få tjänstepension via AMF, om hon är anställd i aktiebolaget?
Om svaret är ja, har detta varit möjligt sedan länge ?

Kommentarer

  • Hej Peter,

    Tack för din fråga!

    Det har varit möjligt sedan ett tag tillbaka.
    Har man ett aktiebolag så kan man starta upp ett tjänstepensionssparande åt en anställd. Om företaget inte är registrerat hos oss sedan tidigare, måste det skapas ett nytt avtal via ett förmedlarbolag - Max Matthiessen eller Söderberg & Partners.

    Med vänliga hälsningar,