Tjänstepansion

Hej kan man ta tjästepansion om man är sjukskriven
och betalar företaget in om man är sjuksriven och när man tar ut tjänstepansion
mvh peter
PETER

Kommentarer

  • Hej, Peter.

    Från vår sida så är det i de flesta fall inget hinder att ta ut tjänstepension även om du är sjukskriven, dock så kan utbetalaren av eventuell sjukersättning ha synpunkter på detta.

    Information om huruvida din arbetsgivare har en premiebefrielseförsäkring så premier betalas in även när du är sjukskriven kan du få av din arbetsgivare.

    Med vänlig hälsning,
    Ludwig Kundservice