Ta ut del av pension

Jag funderar på att gå i pension 25% och jobba 75% från pensionens start datum.
Kan man dela upp tjänstepensionen så att man tar ut 25-50% ett år eller mer?
Christian

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga!

    Man kan inte dela upp tjänstepensionen procentuellt. Man väljer en utbetalningsstart och sedan en utbetalningslängd som man önskar. Vi fördelar sedan ut ditt kapital under den längden du valt.

    Om du kan arbeta samtidigt som du tar ut tjänstepensionen beror på vilket avtalsområde du arbetat inom.

    Vänligen kontakta vår kundservice så kan vi hjälpa dig med att se vad som gäller för dig.

    Ha en fin dag!

    Vänligen,
    Sofia D