Swedbank robur östeuropafond

Har min tjänstepension hos er. En mindre del i fondförsäkring.Varför kan jag inte köpa eller byta  till Swedbanks östeuropafond. Har börjat tu ut tjänstepension.Byter fonder då och då,men när jag ska byta fonder finns inte denna med men kollar jag allmänt så finns den fonden med om jag går in på AMF tjänstepension

Kommentarer

  • Hej Irene,

    Tack för din fråga! Vi erbjuder endast våra egna fonder som fondutbud till fondförsäkringar och därför kan du inte välja Swedbanks Östeuropasfond.
    Vi erbjuder den dock till ITP-avtalen då de kräver att det ska finnas en fond med inriktning Östeuropa, inget annat kollektivavtal har det kravet så därför erbjuder vi den fonden endast för ITP fondförsäkring.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra