successiv överföring till traditionell försäkring

Hej! Jag har fått meddelande om att successiv överföring till traditionell försäkring kommer påbörjas. Hur påverkar jag detta? Jag hittar ingen information om vilka försäkringar det gäller eller hur jag kan ändra det, varken här på AMF.se eller Collectum.se
Cecilia

Kommentarer

  • Hej Cecilia,

    Tack för din fråga.

    För att se vilken försäkring det gäller så loggar du in på mina sidor och klicka sedan på "Mitt sparande". Sedan skrollar du ner, då ska du se alla dina försäkringar. Under försäkringen det gäller så ska det stå i en grön ruta "Överföring pågår". Om du vill avbryta den successiva överföringen så klickar du på den försäkringen det gäller. När du har gått in på försäkringen kommer det att finnas en ruta som heter "Ändringar du kan göra". I den rutar kommer det att stå "Successiv överföring". Då klickar du på rutan som heter "Läs mer & ändra". Där ska du sedan kunna klicka på "Ta bort successiv överföring" och sedan bara signera med bank-ID.

    Med vänliga hälsningar
    Karl