Spara till pension i AMF, svensk medborgare en som jobbar i Norge och skatteskyldig i Norge.

Är detta möjligt? För o nackdelar. Kvinna 47 år, om det är av betydelse?
Ildiko

Kommentarer

  • Hej!

    Hos AMF kan du ha tjänstepension, pengar som din arbetsgivare betalar till din pension. Om du vill ha ett sparande utöver tjänstepensionen,  finns möjlighet att starta ett eget fondsparande hos AMF. Detta är dock inte kopplat till pension. Du kan då välja mellan att månadsspara, investera ett engångsbelopp eller göra en kombination av båda.
    Emma Kundservice