Skjuta upp pensionen

Hej hur fyller man i blanketten för alternativ A.? Vad är skillnaden mellan de två alternativen och ”livet ut”?. Har tänkt gå i pension vid 75 så hur fyller jag i det?
M

Kommentarer

  • Alternativ A fyller man i om man vill att alla ens försäkringar ska starta samtidigt och betalas ut under lika lång tid.
    Alternativ B fyller man i om man vill starta olika försäkringar vid olika tillfällen eller att de ska betalas ut på olika utbetalningslängder.

    Väljer man utbetalningslängd "Livet ut" så får man pengar från oss så länge man lever. Väljer man en kortare period t ex 10 år, har man fått ut hela sitt kapital när de 10 åren har gått.

    Vill man att utbetalningarna ska starta vid 75 års ålder så fyller man i det året och månaden man fyller 75 och sedan vilken utbetalningslängd man önskar.

    Vänligen,
    Amy