Skatt

Jag bor i Norge. Från Sverige får jag en liten pension. På den betalas skatt efter SINK.
Kommer detta gälla skatten på AMF pensionen?
Fred

Kommentarer

  • Hej Fred!

    Om Skatteverket i Sverige har beslutat om att SINK skatt skall appliceras behöver AMF få in ett skattebeslut från Skatteverket med information om vilken skatt vi skall dra. För att beslutet skall vara giltigt är det viktigt att det står att det gäller för utbetalning från AMF.

    Med vänlig hälsning,
    David