Skatt

Hej. Vill undra hur mycket ni drar i skatt på AMF pension?
Jag fick betala över 4000 kr tillbaks i skatt. Nu när jag är pensionär.

Kommentarer

  • Hej Kim,

    Tack för din fråga!

    AMF dra automatiskt 30% i skatt om man själv inte väljer att höja skatten. Du kan antingen logga in på vår hemsida under Dina sidor eller kontakta oss via mail eller telefon så kan vi ändra skatten åt dig.

    Med vänliga hälsningar,
  • Varför dras  skatten på min pension  som är under 100 kronor,?
    Alice
  • Hej Alice,

    Tack för din fråga!

    Vi drar skatt enligt schablonen för tjänstepensionen och det är 30% oavsett ålder och belopp.

    Ha en fin dag!
    Vänligen,
    Sofia D
  • Dra man skatt från tjänstepension automatiskt eller?
    Vladimir
  • Hej Vladimir,

    AMF drar automatiskt 30% i skatt om man inte själv väljer att anmäla något annat till oss.

    Ha en fin dag!

    Vänliga hälsningar,
    Evelina
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.