saf-lo tjänstepension

Hej har börjat ta ut min tjänstepension men fortsätter att jobb deltid, vad händer
med den tjänstepensionen som arbetsgivaren fortsätter att betala in, hamna den på ett nytt konto eller läggs den till på det gamla kontot?

Kommentarer

  • Hej Tonny,

    Tack för din fråga!

    Arbetsgivaren har som regel att betala in tjänstepension till det år man fyllt 65 år. Om din arbetsgivare fortsätter betala in tjänstepension efter du fyllt 65 år, samlas det vanligtvis in i den tidigare försäkringen som de betalat in i. Ditt månadsbelopp kan även justeras per den månad som inbetalningen sker.
    Du kan alltid se över din pension och inbetalningarna om du loggar in på vår hemsida amf.se.

    Med vänliga hälsningar,