Får jag en retroaktiv utbetalning efter månader utan utbetalning?

Hej
Är förmånstagare för en tjänstepension hos er, bytte bank för ett par år sedan och glömde att meddela mitt nya kontonr. Får jag detta utbetalt reteroaktivt i en klumpsumma?

Kommentarer

  • Hej Andreas!

    Ja, om du har avslutat ditt gamla bankkonto så har AMF fått pengarna i retur. Vi kommer då att utbetala din efterlevandepension till dig retroaktivt så snart vi fått in ditt nya kontonummer.
    Kontonummer meddelar du lättast via ​den här länken​​​ om du har möjlighet att logga in med hjälp av mobilt bankID eller e-leg.
    Saknar du tillgång till nämnda inloggningsmöjligheter är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice på telefonnummer 0771-696320 alternativt via mejl på info@amf.se.

    Med vänlig hälsning,