Pensionsutbetalning vid dödsfall

Min far har avlidit. Han dog i början av februari. Får han pensionsutbetalning med månadsbeloppet för hela februari? Detta är tydligen principen för den allmänna pensionen.

Kommentarer

  • Hej Per!

    Om man är bosatt i Sverige och går bort får vi den informationen automatiskt från Skatteverket. Man har sedan rätt till utbetalning samma månad som man går bort och därefter spärras utbetalningarna.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänligen,
    Sofia B