pensionskapital

Hej
Har funderat på om man kan få ut hela sitt pensionskapital på en gång,
mvh
ingvar

Kommentarer

  • Hej Ingvar, tack för din fråga!

    Det går inte att välja att få ut hela sin pension från AMF som ett engångsbelopp. Det som styr hur utbetalningen får göras är din pensionsförsäkrings villkor. Vanligtvis görs utbetalningen månadsvis livet ut, men i vissa fall kan man - innan ens utbetalning startat - välja att ta ut pensionen på ett visst antal år istället.

    För att vi ska kunna se hur det ser ut i just ditt fall ber vi dig att kontakta oss via antingen telefon (0771-696 320) eller epost (info@amf.se).

    Vänliga hälsningar,