Pensionen!

Jag har en fråga inför pensionen? Som träder i kraft den 2023 - 02 - 23. Om och när jag ansöker om den allmänna pensionen vid pensionsmyndigheten. Frågan är kan jag ändra återbetalningsskyddet/efterlevnadsskyddet? Hur går jag till väga? Därför det är bättre att min egen pension blir högre, när jag inte har familj eller förmånstagare!
Vänligen
Fritz-Åke🙂

Kommentarer

  • Hej!

    Utan återbetalningsskydd blir pensionsutbetalningarna något högre då man får ta del av arvsvinster som kommer från andra pensionssparare i AMF. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig vart du ska vända dig för att göra en ändring.

    Ha en fin dag!

    Vänligen,
    Sofia B