Pension

Om jag vill gå i pension den 1/6  eller 1/5
när måste jag ansöka om det hos er
fyller 68 i juli

Kommentarer

  • Hej Marie!

    Tack för din fråga.

    För att starta eller ändra din utbetalning kan du logga du in på AMF.se/minasidor med ditt Bank-ID. Väl inne på "Översikt" har man en blå ruta "Prognos för din pension från AMF" och sedan "Gör en ny prognos eller starta utbetalning". Där kan du välja utbetalningsstart samt utbetalningslängd. Du följer sedan de tre stegen och slutligen signerar du med ditt Bank-ID för att genomföra ändringen.

    Vi har en hel kalendermånads handläggningstid om du ändrar utbetalningen via vår hemsida. Detta innebär att du senast en hel månad före utbetalningsmånaden behöver genomföra ändringen.

    Har du inget Bank-ID är du välkommen att besvara detta mejl så skickar vi en blankett till din folkbokföringsadress. Gör du ändringen via blankett så behöver du senast skicka in den två månader före utbetalningsmånaden.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänligen,
    AMF