Pension som inkomst grund + lön till FK

Om jag jobbar 50%,  är sjukskriven o tar ut full pension, påverkar det min sjukpenning? Ska pensionen tas upp som inkomst?

Sussie

Kommentarer

  • Hej Sussie,

    Tack för din fråga.

    Beroende på avtalsområde och när du påbörjat utbetalning kan det finnas en del villkor men generellt sätt påverkas inte utbetalningen från AMF, vänligen vänd dig till försäkringskassan för mer information gällande detta.

    Vänligen,
    Minela