pension före 65

blankett för att söka pension

Kommentarer

  • Hej Pia!

    Blanketter för att ansöka om din pension kan du beställa hos vår kundservice på telefon 0771-696-320.

    Du gör lättast dina ändringar gällande utbetalning om du loggar in med e-legitimation/BankID på Dina sidor. Du klickar där på försäkringen du vill ändra, sedan "Ändra" under "Utbetalning".

    Med vänliga hälsningar

  • Hej. Vid vilken ålder kan jag börja ta ut min tjänstepension? Jag har många små skvätter av pension. Kan jag ta ut dom små summorna i en klumpsumma och måste jag vid så små summor som även gå ner i arbetstid? Mvh Lena
  • Hej Lena!

    Du kan i dom flesta fall påbörja din pensionsutbetalning redan vid 55 års ålder.

    Utbetalningen sker alltid månadsvis, du kan alltså inte ansöka om att få ut en klumpsumma.
    Vissa pensionsavtal kräver att man går ner i arbetstid alternativ att man har slutat arbeta.

    För att kolla vad som gäller just för dig rekommenderar jag att du loggar in på "dina sidor" eller kontaktar kundservice på 0771-690 320

    Med vänliga hälsningar