Marknadsjusterar ni kapitalet vid en flytt?

Om jag flyttar min tjänstepension från Fondförsäkring till Traditionell försäkring förlorar jag något av det intjänade kapitalet?

Kommentarer

  • Hej Christina, tack för din fråga!

    Flyttar du från en Fondförsäkring så behöver du aldrig tänka på marknadsvärdesjustering. Det kapital som finns i försäkringen vid tillfället då flytten görs är det kapital som flyttas; du förlorar ingenting.

    Marknadsvärdesjustering görs bara då man flyttar från en Traditionell försäkring hos ett bolag vars tillgångar är lägre än deras garanterade pensionsåtaganden.

    Vänliga hälsningar,