Kan jag som förvaltare ta del av internetkontoret?

Hej!
Jag är förvaltare för en av era kunder. Kan jag logga in med klientens namn men med mitt BankID? Det är förmodligen inte fallet. Hur får jag del av utbetalningsbesked, årsavslut osv?

Kommentarer

  • Hej Horst, tack för din fråga!

    Om du har skickat in en kopia på ditt registerutdrag om ställföreträdarskap, och vi registrerat att du är förvaltare för personen i fråga, så ska du med ditt eget Bank-ID kunna logga in på www.amf.se/dinasidor och där välja att se din huvudmans sidor hos oss. Det är det snabbaste och enklaste sättet att se informationen om kontrolluppgift, utbetalningsbesked osv.

    Vänliga hälsningar,
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.