Var hittar jag min kontrolluppgift?

Kommentarer

  • Hej Lars-Olof,

    Du kan hämta din kontrolluppgift, det årliga utbetalningsbeskedet samt årsbeskedet genom att logga in på Dina sidor. När du är inloggad klickar du dig fram enligt följande:

    1. Ditt arkiv
    2. Dokument och brev

    Här kan du om du inte ser önskat dokument direkt välja kategorin "Utbetalningar och kontrolluppgifter" eller "Årsbesked" för att få fram dokumentet du söker.

    Vänlig hälsning

  • Gäller det även för gode män och huvudmannens kontrolluppgift?

  • Hej Frida!

    Det går jättebra för gode män att logga in på vårt internetkontor för huvudmännens räkning. När du finns registrerad som god man hos oss, kan du använda din egna e-legitimation för inloggning.

    Med vänliga hälsningar,

  • Hej,
    Skickar ni inte ut några kontrolluppgifter längre ?
    Måste man hämta dem själv på " Mina sidor "
  • Hej Suzanne!

    Vi skickar inte längre automatiskt ut kontrolluppgiften per post, den skickas istället till Dina Sidor. Vill du få hem kontrolluppgiften per post varje år, kan du även ändra dina utskicksinställningar under fliken "Dina uppgifter" på Dina sidor. Har du inte alls möjlighet att logga in, kan du istället kontakta vår kundservice.

    Med vänliga hälsningar
  • Jag har inte fått några sådana dokument på mina sidor. Vad gör jag då?
  • Hej Emma, tack för din fråga!

    Det är tyvärr svårt att svara på utan att ha sett dina personliga uppgifter hos oss. Om du har möjlighet att ringa in till oss på 0771-696 320 så kan vi undersöka saken.

    Vänliga hälsningar,
  • Jag använder mig av digipass för att nå min bank  vilket tydligen inte är möjligt att använda för att nå mina sidor hos er.   På vilket sätt skall nå mina uppgifter på mina sidor nu när ni tagit bort möjligheten att logga in med personlig kod som tidigare?
    Maj K.
  • Hej Maj,

    Den personliga koden är borttagen sedan maj 2018 med anledning av att höja säkerheten samt skydda integriteten för de som använder vårt internetkontor.

    I år skickar vi ut brev till alla våra utbetalningskunder, med undantag för de kunder som aktivt valt att brev ska gå digitalt (och finnas tillgängliga på vår hemsida).

    Våra brev skickas ut så att de ska landa hos våra kunder under utbetalningsveckan.

    Vänligen,
  • Man måste ju ha BANK-ID för att logga in
  • Hej Hans-Erich!

    Det stämmer, för att kunna logga in på Dina Sidor krävs numera att man har Bank-ID eller e-legitimation.

    Vänliga hälsningar,