ITPK

Vad händer om jag arbetar mer än 8 timmar någon vecka samtidigt som jag får pension från ITPK?

Kommentarer

  • Hej Gunnar!

    Om du väljer att starta utbetalning av en ITPK pensionsförsäkring innan 65 års ålder och jobbar mer än 8 timmar per vecka, så kan du bli återbetalningsskyldig. Detta då man vid ansökan intygar att man startar sin utbetalning i pensioneringssyfte.

    Med vänlig hälsning