Installing

Varför kommer det inte in några nya pengar i fondförsäkringen efter den 30 september.
Bent

Kommentarer

  • Hej Bent,

    Tack för din fråga!

    Under våren har det varit upphandling av pensionsförvaltare inom ITP-planen. Detta har gjort att från 1 oktober 2023 går det inte att få nya inbetalningar till fondförsäkring hos AMF. Istället kan man välja AMFs traditionella försäkring. Den tidigare fondförsäkringen finns kvar hos AMF och den försäkrade kan fortsätta att välja fonder precis som idag.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänligen,

    Minela