Gå i pension!

Hej, jag har tänkt att gå i pension den första oktober nu i år 2021. Jag fyller 62 nu i augusti.
Så jag undra hur och vad jag ska göra och vilka jag ska kontakta.
Mvh
Kenneth

Kommentarer

  • Hej Kenneth,

    Tack för din fråga! För att anmäla din pensionsutbetalning hos AMF gör du det enklast med ditt bank-id. Logga in på Dina sidor med ditt bank-id. Där väljer du när du vill starta din utbetalning och vilken utbetalningslängd du vill ha. När du valt det godkänner du det med ditt bank-id och sen är det klart.
    Om du saknar bank-id får du istället anmäla din utbetalning på en blankett som vi kan skicka hem till dig. Om du vill ha det så kontakta vår Kundservice här!

    Har du tjänstepension hos fler förvaltare behöver du kontakta alla förvaltare var och för sig för att anmäla utbetalning av din tjänstepension.
    Sedan kontaktar du även Pensionsmyndigheten för uttag av din allmänna pension.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra