Full arbetsförhet

Hej, min arbetsgivare ska betala tjänstepension för mig och jag fick nu blanketten att skriva under av min arbetsgivare. Under premiebefrielse ska min arbetsgivare intyga full arbetsförhet för mig. "Inte till någon del har ersättning från försäkringskassan..."
Jag har nedsatt arbetsförmåga om 50%. Jag har livränta från försäkringskassan och är tillsvidareanställd på en deltidsanställning (15timmar/vecka)
Så min anställning omfattar 15h/vecka och under den tiden är jag ju fullt arbetsför. Väljer vi ja eller nej här?
Erica

Kommentarer

  • Hej Erica!
    I detta forumet besvarar vi enbart generella frågor. Då din fråga är mer personlig hänvisar vi dig gärna till att ta kontakt med vår kundservice på telefonnummer 0771 696 320 för att få personlig hjälp med ditt ärende.

    Med vänlig hälsning,
    David