Förtida uttag av tjänstepension

Finns det någon möjlighet att kunna få dispens för att ta ut intjänad tjänstepension tidigare än vid 55 år? Det finns möjlighet för det vid eget pensionssparande men fungerar det även för tjänstepension?

Kommentarer

  • Hej Åsa!

    De flesta pensionsförsäkringar har tidigast uttag vid 55 års ålder. Kontakta gärna vår kundservice så kan vi självklart titta på vad som gäller för din del.

    Vänligen,

    Sofia B