Riskjusteras min fondförsäkring?

Hej!
Jag har 2 tjänstepensions försäljningar hos er, fondförsäkring på båda.
Undrar om de automatisk flyttas över till mindre risk när man börjar närma sig pensionen?

Kommentarer

  • Hej Linda, tack för din fråga!

    Om du i dina fondförsäkringar ligger placerad i vår Generationsportfölj, så innebär det att det sker en automatisk risknedtrappning från 55 års ålder där fördelningen i portföljen successivt viktas om till mer och mer AMF Räntefond Mix. Fram till 55 års ålder är man placerad till 100% i AMF Aktiefond Mix, som alltså har en högre risknivå än räntefonden.

    Vill du att vi ska undersöka vilka placeringar du har idag, så ber vi dig kontakta oss direkt på antingen 0771-696 320 eller via epost till info@amf.se. Uppger du där ditt personnummer så kan vi titta på dina uppgifter.

    Vänliga hälsningar,