Flytta fonder till ISK

Denna fråga gäller vanligt fondsparande, inte pensionssparande. Hur gör jag för att flytta fonder till ISK?

Kommentarer

  • Hej Louise,

    Tack för din fråga! Om du har ett fondkonto hos oss och vill föra över innehavet till ett ISK konto hos något fondtorg så behöver du ta kontakt med den aktör du vill spara hos. Förklara att du har ett fondsparande hos oss som du vill flytta över dit.
    De behöver sedan skicka in ett överföringsuppdrag till oss gällande att flytta dina fondandelar dit som vi då kommer hantera och genomföra.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra