Får företag utan kollektivavtal spara till sina anställa hos AMF?

Jag är tandläkare med ett fåmansföretag med tre anställda sköterskor. Går det att spara till deras tjänstepension hos AMF utan att jag har kollektivavtal?

Kommentarer

  • Hej Mårten,

    Tack för din fråga.

    Du kan spara till dina anställda i en engånsgbetald tjänstepension hos AMF. Den försäkringen är inte knuten till kollektivavtal. Läs gärna mer om vårt erbjudande för företag utan kollektivavtal på vår hemsida för företag. Här hittar du kontaktuppgifter direkt till vår kundservice för företag om du har ytterligare frågor.

    Vänliga hälsningar