En nytt ITP 1 konto

Hej! Jag undrar varför ett till ITP 1 tjänstepensions konto öppnats hos er, när jag redan har ett befintligt.
Mvh John
John

Kommentarer

  • Hej John!

    Det har framkommit ett nytt avtal för de som omfattas av ITP och traditionell försäkring där vi bland annat har sänkt tak-avgiften från 600 kr per år till 500 kr per år och även sänkt förvaltningsavgiften från 0.17 % till 0.15 %. Den kanske största förändringen (och förbättringen) är att vi höjt garantin från att beräknas på 85 % av det som betalas in till att beräknas på 100 % av det som betalas in till försäkringen.

    Om du har ITP och traditionell försäkring får du därför detta besked om det sker aktiva inbetalningar från en nuvarande arbetsgivare.

    Vill du veta mer specifikt vad som gäller för dina försäkringar får du gärna kontakta våran kundservice!

    Med vänlig hälsning,
    David