Efterlevnadspension

Jag har fått brev om 5st olika belopp på utbetalning. Delar jag och mina syskon på de beloppet eller får dom lika? Eftersom det står till dej som är förmånstagare kommer få en efterlevnadspension utbetald till dej, sammanlagt är de typ 4000kr i månaderna. Är det var eller delar vi tre på den summan?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga!

    Har du fått ett brev ställt i ditt namn med rubriken "Till dig som är förmånstagare" gäller dem beloppen som är specificerade för dig.

    Varje förmånstagare får sitt egna brev, så om det är fler förmånstagare kommer de andra få sitt eget brev.

    Ha en fin dag!
    Vänligen
    Evelina