Efterlevandepension

Min pappa gick bort i mars och hade efterlevandepension som nu betalas ut till oss förmånstagare varje månad fram till 2026. Det stod utbetalning skulle ske idag men jag har inte fått någon och dessutom stod summan på 0 kr. Innan jag angav mitt kontonummer så stod där en summa men den summan försvann när jag la in mitt kontonummer. Vad händer? Har jag gjort någon fel inställning? Mvh Mierelle

Kommentarer

  • Hej Mirelle,

    Tack för din fråga! Du har inte gjort något fel. Anledningen till att du såg vilken summa du skulle få utbetalat var för att vi saknade ditt kontonummer. När du sedan lade till ditt kontonummer så försvann summan på grund av att din utbetalning lade sig till nästa månads utbetalning istället.
    Ditt kontonummer registrerades för sent för att det skulle hinna utbetalas i maj. Kontonummer måste vara tillagt cirka senast en vecka före vår utbetalningsdag för att man ska hinna få det samma månad.
    Nu är ditt kontonummer tillagt och din utbetalning ligger planerad till 22:a juni.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra