Deltid

Tänker gå ner på deltid (60%) from nästa år då jag är 63 år. Men jag tänker inte börja ta ut någon pension eftersom jag tänker leva på de 60% av lönen jag får ut. Och räcker inte det så har jag ett sparat kapital som räcker. Är det dumt att inte ta ut flexpension då? Eller kan den bara få ligga kvar och "skvalpa" tills jag känner jag vill börja ta ut den ( kring 66 år eller så)?
Anna-Karin

Kommentarer

  • Hej Anna-Karin,

    Tack för din fråga!

    Flexpension innebär extra inbetalningar till din tjänstepension och möjlighet att få en mjukare avslutning på arbetslivet. Mer om detta kan du läsa här.

    Detta är ett öppet forum och vi kan enbart svara på generella frågor, om du har frågor som rör din tjänstepension är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

    Med vänliga hälsningar,
    Susan