Kan min partner flytta över sin pension till mig?

Hejsan
Jag har en fråga angående tjänstepension. Då jag kommer vara hemma mer än min man pga föräldraledighet, vabb och eventuellt deltidsarbete så kunde han avstå en viss procent av sin pension till mig för att det i slutändan inte ska bli så stor skillnad. Går detta att göra eller har jag "hört" fel?
mvh Karin

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Tack för din fråga. Det du säger stämmer när det gäller den allmänna pensionen som tillhandahålls av pensionsmyndigheten

    Tjänstepensionen kan man inte skriva över på någon annan tyvärr.

    Hälsar
    Patricia, kundservice