Avgifter Kap-Kl

Hej
Undrar över era avgifter. Är den totala avgiften förvaltningsavgift+årlig avgift eller hur ska jag förstå vad den totala avgiften blir för fonderna jag kan välja för min avtalspension inom Kap-Kl?

Kommentarer

  • Hej Bo,

    Tack för din fråga! Om man har en traditionell försäkring betalar man en fast årlig avgift på 65 kronor oavsett antal försäkringar plus 0,15 % av pensionskapitalet.
    Har man en fondförsäkring betalar man en fast årlig avgift 65 kronor oavsett antal försäkringar och avgiften som fonden/fonderna har som du placerat i.
    Här kan du se vilka avgifter vi har på våra fonder.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra
  • Fast nu rörde ju sig min fråga om fondavgifterna.  Ni anger i procent dels en förvaltningsavgift och dels en årlig avgift för dessa.

    Min fråga är hur ser den totala avgiften ut för fonderna. Är den förvaltningsavgift+årlig avgift eller hur ska jag förstå vad den totala avgiften blir för fonderna jag kan välja för min avtalspension inom Kap-Kl?
  • Hej Bo,

    Förvaltningsavgiften är rabatterad så man betalar endast den årliga avgiften som anges på varje specifik fond för KAP-KL.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra