återbetalingsskydd

Hur länge är överbelastningsskyddet aktivt efter när man avlidit?

Kommentarer

  • Hej Tarja,

    Tack för din fråga!

    Återbetalningsskyddet varar som längst i 20 år, från det att utbetalningen startat. Efter 20 år upphör återbetalningsskyddet. Om man avlider efter att utbetalningen av pensionen har startat fortsätter utbetalningarna som en efterlevandepension under återstående utbetalningstid, dock som längst i 20 år.

    Önskar dig en fin dag!

    Vänligen,
    Sofia B