Amfförsäkring

Kan jag ta ut min amf försäkring som en klumpsumma i stället för i mån

Kommentarer

  • Hej Ylva,

    Tack för din fråga.

    Om försäkringens värde är lägre än 30 % av ett innevarande års prisbasbelopp (som är 15 750 kronor för 2023) när utbetalningen startar, så betalas försäkringen automatiskt ut som engångsutbetalning. Det innebär att hela försäkringens värde betalas ut på en gång istället för månadsvis. Du kan själv inte ansöka om att få en så kallad engångsutbetalning.

    Har du fler frågor kring detta är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice

    Önskar dig en fortsatt fin dag!

    Vänligen,
    Camilla F