Kommer mitt kapital att marknadsvärdesjusteras vid flytt?

Hej! Jag har AMF traditionell som jag vill flytta till en fondförsäkring istället. Jag undrar om kapitalet kommer att marknadsvärdesjusteras och vilka avgifter som tillkommer?

Kommentarer

  • Hej Joséphine!

    Ingen marknadsvärdesjustering kommer att göras.
    Det är alltid bra att kolla upp vad flyttavgifterna är för just ditt avtal.
    Lättaste sättet att se avgifter för ett specifikt avtal är via mina sidor på amf.se.

    Med vänliga hälsningar

  • Hej!
    Gäller "Ingen marknadsvärdesjustering kommer att göras" även för vintern 2019?
    Mvh. Malin R
  • Hej Malin, tack för din fråga.

    Vi på AMF genomför ingen marknadsvärdejustering, men om du sparar i en traditionell försäkring hos någon annan förvaltare är det inte säkert att du får med dig hela pensionskapitalet. Om värdet av bolagets tillgångar vid tidpunkten för din flytt är lägre än värdet av kundernas samlade pensionskapital kan en så kallad marknadsvärdesjustering bli aktuell. Då sänks värdet på det kapital du får flytta.

    Med vänliga hälsningar
  • Hej! Gäller det fortfarande att ingen marknadsvärdesjustering görs vid flytt från AMF traditionell till en fondförsäkring?
  • Hej Lisa, tack för din fråga.
    Vi gör ingen marknadsvärdesjustering vid flytt.

    Med vänliga hälsningar,

    Susan