Amf från avliden som går till oss barn

Vår mamma gick bort i fjol. Vi har fått en del av det hon hade i pension som en extra utbetalning i månaden i nästan ett halvår. Är detta nåt som skall deklareras?
Klara

Kommentarer

  • Hej.

    Efterlevandepension beskattas som sidoinkomst och skall tas upp i deklarationen. Denna information skickar vi dock automatiskt till skatteverket så det bör redan finnas ifyllt i din deklaration.

    Vänliga hälsningar,
    Ludwig Kundservice