Ålderspension

Är det densamma som tjänstepension? Måste jag ansöka ålderspensionen eller kommer den automatiskt? Jag skall fortsätta att jobba. Det skulle vara bättre, att ta ut pengarna senare.

Kommentarer

  • Hej Marianne!

    Allmän pension betalas ut av Pensionsmyndigheten och är utöver tjänstepensionen. Här kan du läsa mer om utbetalning av den Allmänna pensionen: pensionsmyndigheten.se.

    Ha en trevlig dag!

    Vänligen,
    Sofia B