Ålder för utbetalning

Min tjp placerad i AMF har utbetalning från 71 år. Kan det vara korrekt? Borde det inte vara 65 år o är det inte det hur ändrar jag till 65 år?
Mvh/Camilla

Kommentarer

  • Hej Camilla,

    Tack för din fråga! Den automatiska utbetalningsstarten är höjd från 65 år till 71 år inom statlig anställning. Om du vill starta din utbetalning när du fyller 65 år kan du tidigast göra det 7 månader innan.
    Du ansöker med ditt bank-id på dina sidorAMF.
    Saknar du bank-id så kontakta vår kundservice så kan vi skicka hem blankett för att ansöka om utbetalningen.

    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Petra
    Kundservice
    Petra
  • Hej fick ett brev från er gällande utbetalning av min pension. I dagsläget kommer jag att fortsätta jobba tilll minst då jag fyller 67 år dätför kommer inte att ta ut utbrtalningen vid 65 års ålder.
  • Hej!

    Man kan enkelt skjuta fram sin utbetalning på AMF.se/dinasidor. Då går man in under fliken "Dags för pension" -> "Prognos och ändra utbetalning" och följer 3 steg.

    Man kan senast göra ändringar i sin utbetalning 2 månader innan den är satt att starta.

    Ha en fin dag!

    Vänligen,
    Sofia B
  • Jag har fonder premipension. Vill
    selia mina fonder fatal tar ut i pengarna
    har fonder y pengarna har 320.000 kronor
    och jag bereber har 70 ar och jag villa inte
    de ska betalas lived ut jag bereber dena
    pengarna
  • Hej Manuel!

    Premiepensionen är en del av den Allmänna Pensionen som ligger hos Pensionsmyndigheten. Om du har frågor gällande uttag av premiepensionen måste du vända dig till Pensionsmyndigheten.

    Ha en fin dag!

    Vänligen,
    Sofia B